займ на карту срочно

مقایسه تاثیر شبکه های اجتماعی بر روی سئو

مقایسه تاثیر شبکه های اجتماعی بروی سئو

مقایسه تاثیر شبکه های اجتماعی بروی سئو

امروزه تاثیر شبکه های اجتماعی بروی سئو غیر قابل انکار است. ودر کل موتورهای جستجو آن ها را بعنوان یکی از معیار های مهم خود می دانند.موتور های جستجو شبکه های اجتماعی را به عنوان یک کاتالیزگر سئو میدانند. اما با توجه به گسترش شبکه های اجتماعی و تعداد کثیرشان اینکه بدانیم کدام یک بیشتر می توانند تاثیر  داشته باشد امری مهم و در عین حال سخت می باشد.

ابتدا باید در نظر بگیریم عملکرد کلی شبکه های اجتماعی چگونه است؟ عملکرد همه آن ها به صورت یکسان است. یعنی شما عضو میشید. دوستانی پیدا می کنید. مطالبی را به اشتراک میگذارید و مطالب مورد علاقه تان را لایک می کنید.

وقتی کاربری لینکی از مطالب شما که از سایت خود وارد نموده اید لایک  می کند و به اشتراک می گذارد،دوستان او نیز این لینک را می بینند و این باعث می شود بازدیدکننده بیشتری به سایت شما هدایت شود.

در گذشته موتور های جستجو  فقط به ایجاد یک محتوای با کیفیت اهمیت می دادند. و این مورد به عنوان فاکتور اصلی رتبه بندی وبلاگ ها و وبسایت ها در نظر گرفته میشد و جستجوگر ها نسبت به محتوای به اشتراک گذاشته شده چندان رغبیتی نشان نمی دادند. جالب است بدانید هنوز هم این رویکرد سنتی موثر است اما سختگیری گذشته نمی باشد.

فیس بوک (face book)

تاثیر فیس بوک بروی سئو

تاثیر فیس بوک بروی سئو

تاثیر فیس بوک بروی سئو به صورت متوسط بیان شده است . یعنی نمی توان به طور قطع گفت تاثیرش کاملا واضح و ملموس است. همانطور که می دانیم کلید تولید محتوا در فیس بوک بر پایه ی ایجاد محتوای قابل اشتراک گذاری استوار است. جستجوگر ها بر اساس میزان به اشتراک گذاری محتوای تولید شده توسط شما و بحث و گفتگو در این مورد، به رتبه بندی محتوای شما می‌پردازند .موفقیت شما در این زمینه در گرو درک مخاطبان فیس بوک شماست. یعنی هرچه کاربران فیسبوکتان را به اشتراک گذاری بیشتر مطالب و گفتگو در مورد آنها تشویق کنید، مطالب شما از نظر موتور های جستجو با ارزش ترند .اما خود فیس بودک بدلیل nofollow بودن  تاثیری بر پیج رنک ندارند. فیس بوک دسترسی ربات گوگل به اطلاعات کاربرانش را محدود کرده است و ربات های گوگل نمی توانند به راحتی در فیس بوک به گشت و گذار بپردازند. فیس بوک نسبت به سایر شبکه های اجتماعی تاثیر کمتری بر روی سئودارد.

لینکدین(linkedin)

تاثیر لینکدین بروی سئو

تاثیر لینکدین بروی سئو

سایت فیس بوک بیشتر یک سایت دوست یابی و قرار ملاقات است. اما لینکدین یک سایت مرتبط با مشاغل است. و افراد مهارت های خود را به اشتراک می گذارند. و به گونه ای معرفی مهارت ها ست.همین امر آن را تبدیل به یکی از مهترین شبکه های اجتماعی در کسب و کار تبدیل نموده است.افراد با مهارت های خود معرفی می کنید نه با احساسات خود، لینکدین برای صاحبان مشاغل اهمیت بسیاری دارد.موجب ارتباط با دیگر همکاران و متخصصان فعال در زمینه های کاری مشترک می‎شود. اهمیت آن نسبت به شبکه های اجتماعی دیگر بیشتر است. مطمنا شما از طریق این شبکه اجتماعی افراد بیشتری را می توانید به سمت سایت خود جذب نمایید. و اهمیت بیشتری برای سئو دارد.

تویتتر(twitter)

تاثیر تویتتر بروی سئو

تاثیر تویتتر بروی سئو

بدون شک توییتر بر فیس بوک ارجحیت دارد . برای اینکه بتوانید در تویتتر موفق باشیدو شاهد ارتقای ساتتان باشید لازم است  یک محتوا و یک لینک کوتاه به اشتراک بگذارید . یک شبکه تا حد امکان قوی با دیگر توییتری ها تشکیل داده آنان را ترغیب به باز توییت کردن مطالب به اشتراک گذاری شده خود نمایید .یک نوشته ی خوب در توییتر می تواند به وسیله ی میلیون ها نفر دیده شود و بدین ترتیب بستر مناسبی برای ایجاد سئو تنها با نوشتن مطلبی جذاب می باشد.

لازم است اشاره ای داشته باشیم به فرق تویتتر با فیس بوک شما در فیس بود می توانید هر اطلاعاتی را به طور کامل و مفصل به نمایش بگذارید اما در تویتتر باید اخبار مهم  را بصورت کوتاه بیان نمایید. واین امر باعث بستن قرار داد بین گوگل و تویتتر شد. که این به نفع تویتتر ها است چون از طریق گوگل افراد بیشتری به سمت این شبکه اجتماعی کشیده می شود. برای گوگل هم نافعی دارد همینکه می تواند به اخبار مهم و کوتاه دسترسی داشته باشد.

گوگل پلاس(Googel+)

تاثیر گوگل پلاس بروی سئو

تاثیر گوگل پلاس بروی سئو

 

می دانیم گوگل پلاس محصول شرکت گوگل می باشد. وتاثیر بسیاری بروی رتبه شما دارد. اما اینکه شما یک پروفایل خالی بسازید و منتظر بالا رفتن رتبه خود باشید خام پنداری می باشد.گوگل پلاس یکپارچه سازی تمام سرویس های گوگل با رنگ و لعاب اجتماعی است. و برای رقابت با سایر شبکه های اجتماعی دیگر مزیت هایی در اختیار کاربران خود قرار داده است . یکی از این مزیت ها همین ارتباط مستقیم آن با موتورهای جستجو خود است .هنگامی که کاربران پروفایل می سازند و از گوگل و سرویس های متنوع آن استفاده می کنند، گوگل به راحتی می تواند آنها را ردگیری کرده و علاقه ها، سلایق و احساسات آنها را بشناسد. اما بازهم محتوا که در ابتدا این موضوع گفته شد را فراموش نکنید گوگل بدلیل سابقه خود هیچوقت در بازار رقابت بی دلیل رتبه شما را بالا نمی برد. محبوبیت سایت شما هم مد نظر است.

اینستگرام

تاثیر اینستگرام بروی سئو

تاثیر اینستگرام بروی سئو

شبکه اجتماعی اینستگرام به محلی برای حضور افراد سرشناس و محبوب تبدیل شده است. لذا با وجود این مزیت می توان در کنار معرفی اشخاص و به معرفی خدمات و نشان دادن خدمات خود نیز پراداخت.برای روبوت های سئو آمار بازدید مهم تر از تعداد مطالبی می باشد که در وب سایت قرار میدهید . یکی از قابلیت های مهم اینستاگرام توانایی اشتراک گذاری عکس ها در سایر شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک ، توییتر ، گوگل پلاس ، تامبلر و فلیکر است.

همانطور که می دانید شبکه های اجتماعی دیگری هم وجود دارد اما اهمیت این شبکه های اجتماعی برای بالا بردن رتبه سایت شما بیشتر است. شما می توانید ب همین منوال از تلگرام هم بعنوان یک شبکه اجتماعی محبوب استفاده نمایید اما در همه این موارد دقت داشته باشید که عنوان هایی جذابی انتخاب نمایید. و اینکه شبکه های اجتماعی که بروی گوشی همراه کاربران قابل انتقال است از محبوبیت بسیاری برخوردار است اما درنظر داشته باشید که گوگل هر شبکه اجتماعی را محبوب نمی پندارد. اگر هم شبکه اجتماعی استفاده می کنید هنر شما در جذب کاربر به سمت سایتتان است . یعنی یک بک لینکبرای سایت خود باشید.

 

منبع : http://siteseocenter.ir/

Print Friendly, PDF & Email
درباره مصطفی علوی

ارسال دیدگاه

срочный займ на карту })