برای اینکه بهتر در رابطه با آمارها و نکات طلایی دیجیتال مارکتینگ آشنا بشید و در کسب کار خود رونق چشمگیری را مشاهده کنید با این مقاله همراه باشید.
ستارت آپ های بسیاری در سراسر دنیا و همینطور ایران، کسب و کار خود را شروع میکنند.
اما براساس آمار ها بیش از نود درصد آنها به موفقیت نمیرسند !
معرفی نکات مهم دیجیتال مارکتینگ :
تمرکز روی بهینه سازی سرعت سایت
خب مطمئنا لزوم استفاده از سایت را در دیجیتال مارکتینگ درک نموده اید.
زمانی میتوانید بگید از دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار خود اسفاده مینماید که یک سایت مناسب با کسب و کار خود طراحی نموده اید.
در طراحی سایت اولین فاکتوری که میتوانید در نظر بگیرید سرعت مناسب می باشد.
اگر سایتی سرعت پایین داشته باشد. در کسب و کار شکست خورده باید حساب نمود.
زیرا کاربر هیچ تعهدی برای صبر در سایت شما ندارد.
در صورتیکه مشاهده کند سایت به کندی باز میشود ، صفحه سایت را تراک خواهد نمود.
بر اساس آماری که وجود دارد:
اگر در سرعت بارگذاری صفحات سایت شما ۱ ثانیه تاخیر وجود داشته باشد:
- ۱۱ درصد بازدید سایت کاهش پیدا می کند.
- ۷ درصد کاهش فروش
- ۱۶ درصد میزان نا رضایتی افراد افزایش پیدا می کند.
مهمترین نکات برای رسیدن به هدف افزایش سرعت سایت:
- استفاده از CDN برای دانلود منابع
- کم کردن حجم فایل های JS، HTML و CSS
- اجتناب از به کار بردن لینک های ری دایرکت یا همان غیر مستقیم
- فشرده سازی فایل های HTML، CSS
برندسازی را درست انجام دهید
آمار نشان می دهد که حدود ۹۹ درصد از کسانی که برای بار اول از وب سایت شما دیدن می کنند، خرید انجام نمی دهند.
اولین باری که فرد با وب سایت شما آشنا می شود سعی می کند که از برند و خدمات شما آگاهی لازم را پیدا کند.
در دفعات دوم و سوم سعی می کند که از طریق روش های مختلف مانند گوگل، نظرهای کاربران، شبکه های اجتماعی و … اعتبار شما را بررسی کند.
در این قسمت است که شما می توانید کاربر را به مشتری بالقوه تبدیل کنید.
- برند خود را در جاهای معتبر ثبت و معرفی کنید.
- از مشتریان خود بخواهید نظرشان را در مورد خدمات شما اعلام کنند.
- در شبکه های اجتماعی با یک استراتژی هدفمند ظاهر شوید.
- با استفاده از بازاریابی محتوا و تبلیغات موثر خود را به دیگران معرفی کنید.
محل تبلیغات خود را درست انتخاب کنید
یکی دیگر از نکات مهم دیجیتال مارکتینگ انتخاب کمپین تبلغیاتی شما است.
برای اینکه شما کمپین تبلیغاتی خود را راه اندازی کنید باید ابتدا تحقیق کنید کدام یک شما را به هدف مورد نظرتان نزدیک می کند.
به عنوان مثال اگر می خواهید خیلی سریع فروش داشته باشید می توانید از تبلیغات گوگل استفاده کنید.منظور گوگل ادورز می باشد.
اگر می خواهید تنها برند خود را به دیگران معرفی کنید استفاده از تبلیغات فیسبوک پینشهاد می شود.
البته با توجه به این که ما در ایران هستیم استفاده از این روش چندان منطقی به نظر نمی رسد. پس بهتر است که از اینستاگرام استفاده کنید.
هدف گیری مجدد براساس بازخورد ها و ادامه تبلیغات موثر بصورت مستمر
بعد از یک مدت تبلیغات ، نیزا به بررسی آمارها با ت.جه به هدف کسب و کار می باشد.
بازخوردها و سود و زیان ها بررسی شو مجددا تبلیغات را از سر گرفت .
همیشه یک روند عادی را برای تبلیغات دنبال نکنید . با توجه به رقبا متفاوت یاز به راه حل های متفاوت وجود دارد.
تکرار یک روش سنتی گاها باعث شکست یک برند میشود.